Teltházas well-being kerekasztal-beszélgetést tartott a MNDFL flow

Élménybeszámoló a Spabook újságírójától, Kassay Tamástól:

“Lelki egészség, divatos kifejezéssel élve mental-health témában tartottak izgalmas kerekasztal-beszélgetést, amelyet a MNDFL flow well-being ügynökség alapítója, Tóth Réka Ibolya szervezett és moderált a budapesti Scruton VP-ben.

Az est alatt nem csupán az általános jóllétünket és a modern well-beinget jól támogató témákat ismerhettük meg, de inspirációt és konkrét tippeket is kaptunk, hogy mi magunk mit tehetünk azért, hogy egészségesebbek legyünk és jobban érezzük magunkat, különösen a munkahelyi kihívások és a közösségi media által kreált hamis elvárások ellenében.

A wellbeing kerekasztal-beszélgetés meghívott szakértői:

 

A résztvevőkkel Tóth Réka Ibolya, a MNDFL flow well-being ügynökség alapítója beszélgetett, aki trendsetter attitűddel arra vállalkozik, hogy a vállalatok számára értékes tudást nyújtson a well-being produktivitást és lojalitást növelő hatásairól, illetve növelje a dolgozók tudatosságát az általános jóllét tekintetében.

Mi a modern wellbeing alapja?

Elsőként Fuller Bianka pszichológus válaszolt, szerinte a legfontosabb az, hogy lelkileg tudjunk úgymond “becsekkolni”, jelen lenni a pillanatban és a saját érzéseinkben. A mai modern világban ez nehéz folyamat, de saját magunknak lehetünk az a biztonságos terület, amiben lelkileg jól vagyunk.

Toppler Dorina pilates oktató, személyi tréner csatlakozott a gondolathoz azzal, hogy a lelkileg jól lenni állapot elérésében segít, ha minél több mozgásformát kipróbálunk, és megtaláljuk azt, amelyikben jól érezzük magunkat. Ezt utána érdemes rendszeresen űzni.

Futár Zsófia táplálkozási szakértő véleménye szerint a táplálkozás és a pihenés kiemelten fontos, hiszen abból indul a nap, hogy kipihenten ébredünk. A kialvatlanság vagy a táplálkozás rovására megy, vagy a lelkivilág egyensúlyát borítja meg, valamint mindezek kölcsönösen is hatnak egymásra.

Tóth Réka Ibolya, az est moderátora következő témaként a közösségi media negatív hatásait vetette fel. Felhívta a figyelmet egy veszélyes trendre, amely az úgynevezett „tathgirl” trend. Ebben tipikusan fiatal lányok azt igyekeznek megmutatni, hogy mit tesznek magukért, milyen a napjuk: smoothie-t isznak, meditálnak, látványosan jól élnek, munkának se híre se hamva, minden belefér az idejükbe. Ez a trend alapvetően a külsőségekről szól, és valóban jó lehet így élni annak, aki megteheti, de a legtöbbünk számára ez nem realitás és nem is szabad ehhez mérnünk magunkat.

 

Mi az az 1 mikrolépés, amit reálisan be lehet epíteni a napunkba a jólletünkért?

 

“A lift helyett a lépcsőt választjuk, vagy nem beülünk valahova beszélgetni, hanem elmegyünk sétálni.” – mondta Toppler Dorina.

Fuller Bianka szerint fontos mikrolépés lehet, ha a közösségi média elvárásaitól picit el tudunk távolodni, gyakorlatban pedig a légzésgyakorlatokat ajánlja.

Dorina utóbbi kapcsán megjegyezte, hogy még az edzésein is úgy látja, hogy az emberek félnek attól, hogy lelassuljanak.

Tóth Réka Ibolya ezután a vállalati well-being területérol kérdezte a szakértőket. Szerinte gyerekcipőben járunk a vállalati jóllét tekintetében, ezért a most induló ügynökségi munkával úttörő jelleggel lépnek a piacra.

Fuller Bianka megemlítette ennek kapcsán, hogy jó példa a gyerekcipőben járásra az, hogy a mérgező munkahely fogalom még csak most kezdett el terjedni, de már egyre többen tudnak róla. Adótott a kérdés, hogy mégis:

 

Milyen egy mérgező munkahely?

Nagyon sok szinten tud mérgezo lenni egy munkahely. A klienseimtol nagyon sok történetet hallok. – folytatta a pszichológus szakember.

Nehéz meghúzni a határokat, kiállni magunkért és ezt igyekeznek kihasználni a munkahelyek. Különösen a karrierista szemlélettel, kezdőként a piacra kerülő fiatalok esetében hajlamosak kihasználni a kollégákat. Pontosan tudják azt, hogy az ilyen típusú dolgozó sokkal kevésbé mond nemet a főnökének, vagy a munkatársainak, nagyobb stresszt vállal, a saját jóllétét is hajlamos háttérbe szorítani az előrelépés érdekében – ami viszont egyáltalán nem garantált. Ennek minden vonulata lehet toxikus az egyénre nézve.

 

Mi hozhat elmozdulást az egészség felé egy munkahelyen?

Fuller Bianka kiemelte, hogy az a dinamika lenne fontos, hogy ha van egy vezető, akkor őt ne érezzük azt, hogy ő egy autoritás velunk szemben. Ezt a vezetőnek kell meglépnie, az ő felelőssége az, hogy biztonságos környezetet teremtsen, hogy lehessen hozzá fordulni, lehessen neki visszajelzést adni. Megjegyezte, hogy gyakran hiányzik az önreflexió. Egyáltalán nem biztos, hogy vezetőként valaki mindent mindig jól lát. Fontos és sikert szül, ha a dolgozók mernek visszajelzést adni.

Tóth Réka Ibolya csatlakozott a gondolathoz azzal, hogy egy jó munkahelyen jobban tudunk teljesíteni.

Adódott a következő kérdés: rendben, hogy figyelni kell a well-beingre, de hogyan fog ettől jobban teljesíteni a munkavállaló?

Egy kevesek által ismert fogalom a braincare került elő válaszként, amely annak a művészete, hogy az agyunkat hogyan tudjuk magasabb szinten használni.

Futár Zsófi a táplálkozás oldaláról válaszolta meg a kérdést. Ismertette, hogy a bélrendszerünk egészsége egyúttal az immunrendszerünk alapja is, és a bolygóidegen keresztül közvetlen összeköttetésben van az agyunkkal is. Fontos tehát tisztán étkezni, lehetőleg feldolgozott élelmiszerek nélkül. A probiotikumok nem jelentenek megoldást.

Antioxidánsokban gazdag gyümölcsök, zöldségek sokat segítenek, olajos magvakat viszont inkább csak mértékkel érdemes fogyasztani.

 

A munkahelyi mozgás hogyan járul hozzá a produktivitáshoz és milyen lehetőségeink vannak?

 

Dorina egy igazán frappáns és elgondolkodtóta válasszal kezdte: reggel, ébredés után közvetlenül is lehet kis mozgásokat végezni, megmozgatni a lábfejünket, átmozgatni a testünket néhány perc alatt. Elgondolkodtató, hogy vajon miért nem ezzel kezdjük a napunkat. A munkahelyeken manapság már kifejezetten menő, ha időnként felállunk a géptől és pár gyakorlatot elvégzünk, illetve labdán ülve dolgozunk. Az, hogy mozgással indítjuk a reggelt, már alapból dinamikusabbá tesz és növeli a hatékonyságot.

Életmód oldalról érdekes tipp és jó szokás, ha a reggeli kávé helyett, vagy azt megelőzően citromos vizet iszunk.

Az est telt házas volt, a megjelent vállalatvezetők számára igen látványosan megmutatkozott, hogy óriási érdeklődés van a dolgozók részéről a munkahelyi well-being iránt.

 

A well-being ügynökség működésének lényege

A MNDFL flow well-being ügynökség elsőként a magyar piacon agency, azaz közvetítői szerepben lesz jelen, összekötve a vállalatokat a well-being szolgáltatókkal.

A közvetítői szerep mellett stratégiailag segít javítani és kidolgozni a vállalaton belüli well-being fejlesztését.

Legyen szó akár KKV-ről, akár multinacionális vállalatról, személyre szabottan, az adott vállalat kihívásait feltérképezve, kutatással megvizsgálva építi a well-being stratégiát és operatív megvalósítást.

Szisztematikus építkezés, amely vállalatról vállalatra hat az egyénre, a környezetre és a társadalomra is.

 

A MNDFL flow well-being célkitűzései:

Egy AON well-being riport szerint a stressz, kiégés, szorongás, mozgásszervi és fizikai inaktivitás az 5 legfontosabb kockázat, amely befolyásolja a vállalatok teljesítményét. A MNDFL flow well-being ügynökség célja, hogy megállítsa a stressz -és kiégés járványát a piacon, javítsa a vállalaton belüli lojalitást, valamint modern, élvezetes és könnyed módon kínáljon jóllétet stratégiailag megalapozottan. Az ügynökség holisztikus termék -és szolgáltatás csomagokkal segít a munkavállalóknak csökkenteni a stressz, növelni a termelékenységet és javítani az általános jóllétet.

Spabook részről bízunk abban, hogy elkezdődik egy új irány, amelyben például nem kell elmagyarázni, hogy miért fontos szabadságra engedni a dolgozókat, miért fontos lehetővé tenni azt, hogy akár más kontinensekre, idegen kultúrákba is el tudjanak utazni egy-egy több hetes vakáció során, ahonnan szinte más emberként fognak visszatérni, fokozott produktivitással és jobb problémamegoldó képességgel.

A MNDFL flow well-being ügynökség alapítóinak gratulálunk a kezdeményezéshez és sok sikert kívánunk a folytatáshoz!”

Az élménybeszámoló eredeti verziója ezen az oldalon érhető el, köszönjük a részvételt és a megosztást! 

Facebook
LinkedIn