Amikor az Employer Branding világáról van szó, gyakran felmerül a kérdés, hogyan mérhető fel a munkáltatói márka és az EVP sikere. Bár sokféleképpen mérhető ez a siker, az alábbi írásunkban kiemelünk néhány olyan KPI-t, melyek rendkívül hasznosak a munkáltatói márkaépítés hatékonyságának mérésében.
Íme néhány a legfontosabb KPI-k közül, amelyeket érdemes figyelembe venni a munkáltatói márka és az EVP sikerének mérésekor!
Dolgozói elkötelezettség
A munkavállalói elkötelezettség az egyik legkritikusabb mérőszám a munkáltatói márka és az EVP hatékonyságának mérésére. Ennek a mutatónak a mérésére számos módszer használható – például alkalmazotti felmérések, visszajelzések és fluktuáció nyomonkövetése. Felmérhetitek, hogy a dolgozók mennyire reagálnak a márkára, mennyire rezonálnak az EVP-re és a vállalat által közvetíteni kívánt üzenetekre. Ha az alkalmazottak valós kapcsolatban vannak a vállalattal és kötődnek hozzá, rezonálnak a vállalat értékeire, nagy eséllyel az elköteleződés is magas lesz.
Jelölt tapasztalat
A jelölt tapasztalata egy újabb kulcsfontosságú KPI, amelyet érdemes figyelembe venni a munkáltatói márka és az EVP hatékonyságának értékelésekor. Az olyan mérések mellett, mint a time-to-hire és az ajánlatok elfogadási aránya, a jelentkezők visszajelzéseiből is értékes adatok tárhatók fel.
A jelentkezők tapasztalatainak figyelemmel kísérésével meghatározható, hogy a megfelelő embereket toborozzátok-e a szervezetbe és hogy a márka mennyire rezonál a potenciális alkalmazottakkal. Egy másik ok, amiért a jelölt tapasztalatot fontos mérni, hogy emberközpontúvá alakítja a folyamatokat. A szülői örömök miatt bekövetkező cégelhagyás, az alkalmazottak általános, versenypiaci távozása, a vállalat növekedése és sok más tényező hozzájárulhat ahhoz, hogy több alkalmazottat kell felvenni – ha a vállalat messze híres a rossz pályázói tapasztalatáról, a hatások előbb vagy utóbb begyűrüznek és gyengébb jelöltcsoportot eredményezhetnek.
Mérjétek a jelöltek tapasztalatait, használjátok ki, hogy első kézből információhoz juthattok. Még ha nem is valósul meg a felvétel, ha a munkáltatói márka és az EVP rezonál az adott jelölttel, a jövőben szívesen jelentkezik újra egy újabb lehetőség esetén. Gondoskodjatok arról, hogy a jelölt tapasztalata kellemes és gördülékeny legyen, hogy az ismételt jelentkezési arány magas maradjon.
Elköteleződés a közösségi médiában
A közösségi média fontos eszköz a munkáltatói márka építéséhez és az EVP népszerűsítéséhez. A social media engagement mérésével érzékelhető, hogy a vállalat üzenetei mennyire rezonálnak a közönségével, valamint, hogy közösségi média kampányai milyen hatékonyan növelik az elköteleződést és vonzzák az új követőket.
Mivel a közösségi médiát a munkáltatói márka és az EVP népszerűsítésének eszközeként használják, érdemes szem előtt tartani néhány bevált gyakorlatot – például egységes márka hangot minden közösségi média-platformon, kiemelve azokat az alkalmazottakat, akik megtestesítik a vállalat márkájának értékeit és kultúráját. Utóbbi esetén másokat is könnyebb bevonni és a vállalat vonzereje is erősödik a külső szemlélők fejében.
A fentiek KPI-jai tartalmazhatják a közösségi média elköteleződési arányát, a követők számát, az átkattintási arányt, a megosztásokat, említéseket, elérést és még sok mást! E fontos KPI-k mérésével felmérhető a közösségi média ereje és bármikor finomhangolható az üzenet, hogy hatékonnyá váljon a kommunikáció.
.
Sokszínűség és befogadási mutatók
A sokszínűség és a befogadás egy másik fontos KPI, amelyet érdemes figyelembe venni a munkáltatói márka és az EVP hatékonyságának értékelésekor. Számos mérőszám, mint az alkalmazottak demográfiai adatai, megtartási aránya és előléptetései használhatók ennek a mutatónak a mérésére.
A sokszínűség és a befogadás felmérésével megállapítható, hogy a munkahelyi kultúra mennyire támogatja és értékeli az alkalmazottak sokszínűségét, a vállalat mennyire bátran válogat különböző dolgozók közül. A világ legvonzóbb munkáltatóinak felmérésében a sokszínűség és befogadás minden évben kiemelten fontos mutató.
Ajánlási arányok
Sok vállalkozás számára az ajánlások kulcsfontosságú forrást jelentenek az új munkavállalók szempontjából – hatékony mérőeszközként szolgálhatnak a munkáltatói márka és az EVP erősségére vonatkozóan. Az ajánlási arányok elemzésével meghatározható, hogy a munkatársak mennyire hatékonyan terjesztik saját vállalatuk márkáját és az EVP-t a hálózatukban. Az ajánlások betekintést adnak arra is, hogy a potenciális jelöltek mennyire kedvezően reagálnak a már meglévő kommunikációra.
A Employer branding és az EVP teljesítményének értékelése elengedhetetlen ahhoz, hogy szilárd, munkájuk iránt érdeklődő csapatot alakítsunk ki, a legjobb tehetségeket csábítsuk, és elősegítsük az egészséges munkahelyi kultúrát. Forduljatok hozzánk bizalommal, hogy együtt alkossunk stratégiát és terveket a sikeres vállalati működés érdekében!