Elengedés, válás, szakítás - hogyan kezeld tudatosan őket? +1 gyakorlat hozzá

március 27, 2018

Mindannyiunk életében akadnak olyan élethelyzetek és a velük járó érzelmek, melyeket nehezebben élünk meg, ha lehet, minél hamarabb szeretnénk túl lenni rajtuk. Ilyen élethelyzet lehet egy barát, szerelem vagy szerettünk elengedése, elvesztése, ami komoly próbatétel lehet a mindennapokban. Hogyan érdemes viszonyulni ezekhez a helyzetekhez, hogyan legyünk túl a szakításon? Létezik valódi gyógyulás az elválás után? Ebben a cikkben szeretném bemutatni neked az utat hozzájuk.

 

Érzelmeink komoly hatással vannak ránk. Bármit is érzünk, testi-mentális-lelki rendszerünk aktiválódik általa. Összeszorul a gyomrunk, képtelenek vagyunk elengedni a csalódottságot, reménytelennek érezzük a helyzetünket. Sokszor a nehéz érzelmeket elutasítjuk, egyszerűen nem szeretjük, ami a legnagyobb szenvedést hozza az életünkben.

Brené Brown szerint a sebezhetőség megtalálható minden érzelem és érzés mélyén, hiszen érezni annyit tesz, mint sebezhetővé válni. Bármennyire is szeretnénk, nem válogathatjuk meg, mely érzelmeinket tompítjuk és melyeket erősítjük fel. Ahogy a gyász, a szégyen, a félelem vagy a csalódás megérkezik, úgy az öröm, a hála és a boldogságérzet is áramlik az életünkben. Mégis hogyan lehet az érzelmeinket tudatosabban megélni? Ha életünk épp egy lezáráshoz ért, hogyan lehet túl lépni ennek a nehézségén?

Elsőként a saját oldalunkra érdemes figyelmet fordítani. Amikor egy kapcsolat véget ér, nagyon nagy szükségünk van arra, hogy racionalizáljunk és minél több felelősséget hárítsunk a másik félre. Ismerősek a gondolatok? “Az ő hibája, hogy ez történt.” “Én vagyok az elszenvedője ennek az egésznek.” “Bántottál engem.”

Fontos tudatosítani, hogy nem vagyunk áldozatai a világnak, amiben benne vagyunk. A felelősség csak a miénk, hogy átváltsunk az áldozat szerepéből egy másfajta szerepbe.

A legjobb dolog, amit ilyenkor tehetsz, hogy megfigyeled a saját oldaladat. Mi a te felelősséged? Talán túl sok ideig maradtál olyan helyzetben, amiben nem kellett volna? A te szereped esetleg az, hogy nem voltál hajlandó megbocsátani? Néha a szerepünk csak annyi, hogy képtelenek vagyunk bizonyos dolgokat elengedni. Írj akár listát arról, mi a te szereped a káoszban és a szakításban?

A gyógyulás második lépcsőfoka amennyire egyszerűen hangzik, annál nehezebb: megbocsátás. Az egyetlen mód a gyógyulásra, ha megnyitjuk a szívünket és az elménket, hogy elengedjünk minden köteléket, ami a végetért kapcsolathoz köt minket. Ha szeretnénk megnyitni a teret egy másik romantikus kapcsolatra a jövőben, mindenképpen meg kell tennünk ezt a lépést.

Pozitív megerősítések, út egy szabadabb élet felé. Ismételd el magadban háromszor a következő mondatot: Hajlandó vagyok megbocsátani, hajlandó vagyok elengedni ezt.

Végezetül szeretném felhívni a figyelmedet arra, ahogyan beszélsz a végetért kapcsolatodról. Ha folyamatosan csak negatív véleménnyel vagy arról a személyről, még több energiát viszel a problémához. Akármennyire nehéz vagy félelmetes is volt az a kapcsolat, ott a lehetőség, hogy másként lásd a helyzeted. Ahelyett, hogy a másik emberről ítéletet alkotnál, hálát is küldhetsz neki, hogy megtanított arra, mit nem szeretnél már megtapasztalni a jövőben. Hálás lehetsz neki, hogy egy még jobb felé indulsz el és még nagyobb várakozással mehetsz bele az életedbe. Légy hálás mindazért, amit tanultál, ahelyett, hogy haragot vagy szomorúságot táplálnál afelé, amit elvesztettél. Ez igazán szabaddá tesz majd téged, meglátod!

Akármennyire dühös, megsebzett is vagy, ez a gyakorlat segíthet neked a megbocsátás, így egy szabadabb lét megélésében!

  1. Ülj le egy nyugodt helyre és idézd elő azt a személyt, aki megbántott téged.
  2. Idézz fel minden olyan dolgot, amit szeretsz ebben a személyben. Minden olyan dolgot, amiért szereted, amiért szeretsz vele lenni, amiért fontos neked, ami örömet okozott neked, amit tanultál tőle.
  3. Ahogy elkezded megérezni a szeretet, elfogadás, az értékelés vagy jóság érzetét, a megkönnyebbülés érzete is elérkezik, ami maga a megbocsátás.

Érdemes a gyakorlatot minden nap egy hónapon keresztül gyakorolni. Engedd meg magadnak, hogy a megbocsátás átmenjen rajtad és megtisztulj egy még jobb felé!

Előző bejegyzés Következő bejegyzés