Blog post

Nem tudunk folyton pozitívan, energikusan élni… De visszajuthatunk hozzá gyorsan!

szeptember 22, 2018

Nemrégiben egy beszélgetés során érkezett felém a kérdés : “Te hogyan vagy mindig pozitív? Az nem lehetséges, hogy te mindig jól vagy!”

“Valóban nem mindig vagyok pozitív. De gyorsan visszatalálok hozzá.” – válaszoltam.

Sokan úgy gondolják, ha te mindfulnessel, önismerettel, coachinggal foglalkozol, 0-24-ben megvilágosultan, az örök öröm és boldogság szigetén élsz. A gondokat elfelejtetted és minden lépésed tudatos.

Az igazság az, hogy ez egyáltalán nincs így. Nem vagyok mindig pozitív és energikus. Mi több, ezt tőled sem várom el. Nem számít, hogy mennyire tökéletes meditáló vagy. Nem számít, hogy mennyire vagy képes a jelen pillanatot megélni és az sem fontos, hogy hány önismereti könyvet olvastál már el.

Ami számít, hogy hányszor vagy képes visszatérni önmagadhoz. Az számít, hogy milyen gyorsan tudsz visszatérni és szeretetet gyakorolni.

Az igazat megvallva, az élet néha mindannyiunknak nehéz. Mindannyian kilendülünk néha az egyensúlyból. Mindannyiunk képes kiborulni, ítélkezni és hibázni. Ez megtörténik veled, velem, de még a legismertebb spirituális vezetővel is.

A kérdés nem az, hogy hogyan lehetek mindig pozitív. A kérdés, hogy hogyan térhetek vissza hozzá. A következő technikákkal könnyebben visszatérhetsz önmagadhoz. Használd őket, ha kimerültél, stresszelsz, eluralkodott rajtad a félelem vagy ideges, dühös vagy. Nem csupán jól fogod érezni magadat, de hamar visszatérsz majd önmagadhoz.

Technika #1: “ A békét választom ”

“A békét választom.” Miféle klisés gondolat ez, hiszen ha tehetném, békében lennék, de a helyzet nem engedi – gondolhatod most. Bármennyire klisé, a béke tudatosítása a legelképzelhetetlenebb helyzetben is enyhülést hozhat. Gabrielle Bernstein, amerikai író, meditáció tanár szerint az élet minden pillanatában előtted áll a választás joga, hogy a félelmet vagy a szeretetet választod. Érdemes ezt a gondolatot egész napra magaddal vinni és akármikor félelemmel, támadással, ítélkezéssel találkozol, feltenni a kérdést, hogy mit választasz.

Ha nehéz helyzetben találod magad, mondd ki magadban: “ A békét választom. ” Ezzel az elhatározással formálod a szituációt és benne önmagadat is. Amint megadod a bizalmat és szeretettel nézel a helyzetre, a változások hihetetlen gyorsasággal fognak megérkezni hozzád.

Technika #2: Engedj ki… egy kis oxitocint!

Néha a legegyszerűbb módja, hogy elengedd a rosszkedvet, ha egy mindennapi tevékenységbe boldogságot csalsz. Bizonyos tevékenységekkel oxitocint termel a test, ami által szeretet, bizalom és kötődés érzetét érezheted. Nem titok, hogy csókolózás vagy szerelmeskedés közben is oxitocint termel a test, de nem mondom, hogy minden rossz pillanatban ehhez fordulj ezentúl. 🙂

Az egyik mód, hogy bárhol és bármikor felturbózd oxitocin szintedet, ha kezedet a szívedre helyezed. Amikor ezt megteszed, a test azt az üzenetet kapja, hogy “most már megnyugodhatok”. Miután kezedet a mellkasodra helyezted, lélegezz nagyokat és engedd, hogy a levegő átjárja ezt a területet. Figyeld magad közben, majd utána. Meglátod, megérkezik hamar az enyhülés!

Technika #3: Mindfulness az érzéseimmel 60 másodpercig

Bármikor nehéz helyzetbe kerülsz, szánj 1 percet arra, hogy megérezd, hogyan érzed benne magad. Akármilyen félelmetes vagy stresszes helyzetben, csak figyeld a testedet és a benne kavargó érzéseket.

Azonosítsd, hol jelenik meg a legintenzívebben az érzés. Összeszorult a gyomrod? Hevesen ver a szíved? Ökölben a kezed és feszült a vállad? Hagyd, hogy megtapasztald 1 percen át és lélegezz ebbe a területbe.

Ne tagadd le, próbáld meg nem elnyomni az érzést, egyszerűen csak legyél vele. A 60 másodperc leteltével figyeld a változást a testedben és az elmédben. Ezek a változások a cselekvéseidben is megjelennek majd ezután.

 

Hogy érzed, kipróbálod valamelyik technikát? Felmerültek esetleg kérdések velük kapcsolatban? Ne tartsd magadban, írj bátran a rekaibolya@mflow.hu email címre.

Szép napot,

Réka Ibolya

Előző bejegyzés