Blog post

Drámamentes ünnepek? Idén sikerül! - mindful tippek hozzá

december 17, 2018

A karácsonyi sürgés-forgás közepette a teendők száma csak gyarapodik. Adventi koszorú, ajándékok, ünnepi menü tervezése. Cselekvés cselekvés hátán, melyekből sokszor a pillanat csodái vesznek el. Hogyan lehet drámamentes ez az időszak? Mindful tippek hozzá neked!

A rosszkedvben, boldogtalanságban, a stresszes életben és a kimerültségben van valami közös: megfosztják életünket a színektől és a vitalitástól. A mindfulness azonban segíthet mindezt visszaszerezni.

A tudatos jelenlét, mindfulness lényege, hogy megtanulunk cselekvés helyett létezni.

A létezés egész egyszerűen az adott pillanat megéléséről szól.

A jelen pillanatról.

“Bárcsak vége lenne ennek a kellemetlen vacsorának!” Bárcsak találnék valakit, akit elhoztam volna a családi ünneplésre!” Bárcsak még egy héttel tovább tartana a szabadság!” Cselekvő elménk gyakran ragad le vágyainknál, sokszor marad ott a múlt vagy a jövő eseményei között, melyek elveszik a jelen pillanat megélésének lehetőségét.

 

Egy szippantás a jóból

Az idei év adventi és karácsonyi készülődésében próbáld figyelmedet belső világod felé irányítani. Állj meg pillanatokra, végy egy mély levegőt és szippantsd be a pillanat érzeteit. A tudatos lét által összeköttetést teremtünk belső világunkkal, ahonnan már biztonságosabban nézhetünk szembe bármilyen kihívással.

Kell egy nyugodt hely

Otthon mindig nagy a nyüzsgés, a családtagok egyfolytában jönnek-mennek. A karácsonyi készülődésben ez még inkább igaz.

Gondoskodj róla, hogy legyen egy nyugodt helyed, ahol meditálhatsz vagy egyszerűen csak kényelmesen elücsöröghetsz. Lehet az egy hálószoba, a fürdőszoba vagy éppenséggel a kamra. Nincs másra szükséged, csak egy helyre és önmagadra.

3 perces nyugalom meditáció

Ülj le egyenes háttal és szilárdan tapaszd lábaidat a talajhoz. Figyeld meg elméd hangjait, hagyd, hogy gondolataid most ki-be ugráljanak.

Engedd meg, hogy a gondolatok által keltett érzéseket átéld.

A légzés ritmusára mondd el magadban a következőt:

Belélegzem a derűt.

Kilélegzem a békességet.

Belélegzem a kiegyensúlyozottságot.

Kilélegzem az örömet.

Belélegzem a nyugalmat.

Kilélegzem a reményt.

Majd mondd ki:

Nyugodt vagyok, kiegyensúlyozott vagyok, békés vagyok.

 

Te mivel találod meg a békét? Kedvet kaptál mindfulness gyakorláshoz? Felmerültek esetleg kérdések velük kapcsolatban? Ne tartsd magadban, írj bátran a rekaibolya@mflow.hu email címre.

A pillanatok csodáival megtöltött ünneplést kívánok!

Réka Ibolya

Előző bejegyzés Következő bejegyzés