Blog post

5 út, hogy hatékonyabban végezz minden feladattal!

július 11, 2018

Gondolkoztál már azon, hogy a világ legsikeresebb emberei hogyan képesek annyi mindent elintézni egy nap alatt, míg te néhány óra munka után már fáradtan kullognál haza egy pihenőre? Mégis hogyan csinálják, hogy egész héten ugyanakkora energiával intézik a dolgokat? 

Elárulom előre: sehogyan!

Ma szeretném megmutatni, hogyan végezz el 10x több feladatot ugyanannyi idő alatt – és ez nem azt jelenti, hogy többet is kell majd dolgoznod. Csak okosabban. Ismerj meg 5 tudományosan alátámasztott módszert, amivel nemcsak a teljesítményed javulhat, de elkerülheted a kiégést is hosszútávon. Ismerd meg a R.E.S.E.T. módszert, amivel garantáltan hatékonyabban fognak telni a munkaórák!

Lehet, hogy furcsának tűnik, de a siker a szünetekben rejlik. Micsoda, sikeres és hatékony leszek a pihenéstől? A válaszom, igen! 🙂 Tony Schartz, a New York Times bestseller írója szerint a leghatékonyabbak akkor vagyunk, ha megfelelő időben váltunk a fókuszált és a pihenő időszakok között. De mit takar a R.E.S.E.T. módszer?

 

R (review your day)

 

Figyeld meg a napodat és határozd meg a szüneteket előre. A legjobb, ha már előző nap átgondolod és betervezed a pihenést. Kutatások bizonyítják, hogy ha előre elhatározod, hogy hol és mikor fogod elvégezni az adott feladatot, megtriplázhatod a lehetőségét, hogy elérd a célodat.

Tervezz be minden 90 perces fókuszált idő után egy 5-15 perces szünetet és meglátod, mennyivel hatékonyabban fogsz majd tudni haladni a következő időszakban.

 

E (easy to remember)

 

Azaz, tedd könnyen megjegyezhetővé a pihenő időket. Állíts be emlékeztetőt, mérd az időt a telefonodon, bármi, ami megkönnyíti a pihenésre való emlékezést. Gyakran annyira belefeledkezünk a feladatokba, hogy órákon át elveszünk a monitor világában. Szakítsd ki magad egy egyszerű emlékeztetővel.

 

S (step away)

 

Hagyd a képernyőket! A szüneted alatt iktasd ki az emaileket, a Facebook & Instagram feed pörgetést, de még magát az Internetet is. Mit csinálj helyette? Nézd meg a következő pontban!

 

E (exersate: exercise & hydrate)

 

Mozogj és közben hidratálj! A yukoni Human Performance Laboratory kutatása szerint a dehidratáltság negatívan hat a koncentrációra, a memóriánkra, a hangulatunkra, sőt fejfájást is okozhat. Nincs mást tenni tehát: állj fel az asztaltól, mozgasd meg magad és igyál egy jó adag vizet közben!

 

T (tune back in)

 

Miután sétáltál vagy átmozgattad magad, térj vissza az előtted álló feladatra.

 

Nektek milyen módszerek jöttek be eddig, hogy fókuszáltak és hatékonyak maradjatok?

Meditáció, alvás vagy akár a fenti R.E.S.E.T. módszer? Írjátok meg kommentben, kíváncsian várom!

Előző bejegyzés Következő bejegyzés